Yosemitepark, de woestijn en San Fransisco

14 augustus 2010 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Heey beste mensen, hier zijn we weer met een berichtje, we zitten eindelijk weer in een hotel na 3 dagen in de bossen van yosemitepark te hebben geleefd zonder telefoon, douche of internet. We zijn dinsdag vertrokken uit salt lake city richting yosemitepark california gereden. Dit was een lange rit waarbij we nog snel ff voor boodschappen bij de Walmart gestopt zijn en getankt hebben om daarna de salt lake woestijn en de Nevada woestijn te troseren (met airco), dit was een leuke rit voor de eerste paar mijl waarna het wel een beetje eentonig werd maar heeeel indrukwekkend. Door het gebrek aan slaapgelegenheden op een paar heeeel twijfelachtige plekken na zijn we doorgereden tot california bij jude lake waar we in de auto op een camping hebben geslapen zodat we 's ochtendsvroeg konden doorreiden naar yosemite park. Bij yosemite park zijn we aan de oostkant van Yosemitepark door de indrukwekkende Tioga pass bij het park gearriveerd. Hier hebben we een campingplek gevonden na een beetje zoeken, een mooie plek maar heel primitief zonder water of electriciteit en een kuilwc. We hebben 's middags de upper en lower waterval bekeken en enkele essentiele inkopen gedaan. 's avonds hebben we een kampvuur gemaakt en lekker gegeten. De buren hadden ons al gewaarschuwd voor beren en die hebben we ook nog mogen ontmoeten als een beer op zoek gaat naar eten bij ons op de camping. Het werd zelfs zo spannend dat de beer op enkele meters afstand langs de tent loopt. Met behulp van de buren en potten en pannen werd de beer weer weg gejaagd het bos in om later die nacht nog een kortje rondje over de camping te maken (maar toen sliepen we al..). De volgende dag hebben we een lange wandeling gemaakt de berg op richting young lake. De wandeling was wel iets zwaarder dan gedacht en teste onze conditie aardig uit maar was meer dan de moeite waard. Boven bij het meer aangekomen stond een rendier ons op te wachten op het pad om daarna snel de benen te nemen de dekking van het bos in. Na een lange rustpauze om onze voeten op adem te laten komen zijn we met een kleine omweg terug naar de auto gelopen (onze vertrouwde grizzly auto).!!EINDELIJK!! na een wandeling van 7,5 uur.... pfff. De volgende dag zijn we vertrokken naar North California naar de Wine Country. Helaas liep het niet helemaal als gepland door gebrek aan campings en een sterke drang naar een douche en zware oplichtpraktijken van de lokale KOA camping zijn we uitgeweken naar een motel waar we weer op krachten kunnen komen..( heerlijk schoon en fris..) om morgen de wijnstreken van California te bekijken..

Groetjes aan iedereen in Nederland hoop dat het weer een beetje aangenaam is (hier ist 26 graden en 9 uur verschil met nederland... by the way).

1. Loes:
    hey paul en wil
    zo te lezen gaat t goed daar, jullie hebben dus een paar dagen heel primitief geleefd...
    ik geloof direct dat jullie heel blij waren om eindelijk lkkr een douche te nemen in t motel.
    VET SPANNEND dat er in één keer een grote beer in de buurt van je tent staat, wel lachen jullie hebben 'm dus weg gejaagd door met pannen te slaan..
    we zien op de foto's dat t landschap daar echt super mooi is, wat zullen jullie moe zijn geweest van die wandeling van 7,5 uur...

nou wenroy en ik hebben morgen Famillie dag, en nu samen 2 weken VAKANTIE... lkkr nixen!
    volgende week zaterdag decibel, dan zitten we n wknd op de camping, ech super jammer dat jullie niet mee gaan wenroy en ik hadden t ernog over... maar helaas we hopen dat we t volgend jaar ckr in gaan halen!!

heel plezier nog, en geniet ervan met z'n 2tjes!
    groetjes Loes en Wenroy
  2. Frans:
    Hai Paul en Willeke
    Kep prongeluk een reactie bij het vorige bericht gezet.
    Gaan we maandag nog skypen b.v. voor jullie middaguur, voor ons
    's avonds?
  3. Elke:
    Hi There :D

Zo te zien vermaken jullie je prima daarzo!
    mwaa ben nu wel jaloers hoar,, californiaa
    vet gaaf!
    het weer is hier egt iedere dag het zelfde.
    telkens rond de 20 graden en afentoe bewolkt.
    geen enkele dag dat je ff met bikini in de tuin kan liggen zonnen, wel beetje jammer maargoed,
    mam en pap zijn op dit moment bij de buren, barbeknoeien fzo,, kweet het ook allemaal niet meer:P
    this hier nu bijna half 12 'savonds en ik verveel me dood.
    dacht,, oh lekker avondje alleen thuis, naja niet dus,
    agja, morgen ga ik bruinsen , ff de hoognodige drankjes ingieten he,
    Paps gaat maandag aan de slag met me opleiding, oef wordt nog gedoe, kheb hier al grote roc brief liggen van almelo kappers opleiding in welke klas ikzit enzo, agja we hadden tog al lang moeten betalen voor al die spulletjes enzo, dus daarmee zijn we al over de datum!
    naar veel gezoek ben ik er eindelijk achtergekomen 'welke opleiding ik moest nemen , want er waren er namelijk 4
    heel apart. ook allemaal op andere scholen enzo ,
    ik ga naar Colosseum Enschede (Grolsch Veste). tegenover bios jah,
    woehoe vetgaaaf, ff duimen voor mij he dat het allemaal nog lukt,
    nou luite, ik stop er mee.
    veeel plezier daarzzoo, en geniet lekker van de wijn zou ik zeggen!
    groeten uit lattropicaXxxxxx
  4. Ronnie en Inge:
    15 augustus 2010
    Vandaag spierpijn? na gisteren 7.5 uur te hebben gelopen haha..en een beer op de weg brrr haha...Had je vader bij moeten zijn, had je 's avonds beren biefjes op de bbq gehad haha
    de volgende x maar in de auto slapen en niet in een tentje.
    Dat primitieve leven lijkt me ook nog wel wat...

Ik blijf jullie volgen en word alleen maar jaloerse wat een geweldig landschap zie je daar zeg...

Veel plezier met z'n tweetjes en take care of yourself :)