memphis, new orleans en florida

18 september 2010 - Miami, Florida, Verenigde Staten

en het is al weer een tijdje geleden dat we wat van ons hebben laten horen...dus we hebben voor de liefhebbers weer een lange preek.. hahah... ehum ehum..

Memphis... OP bezoek bij de king..

In memphis zijn we naar het huis van de king gegaan. " graceland ". Echt geweldig om te zien.. met een bus zijn we naar graceland gereden.. en daar hebben we een rondleiding in het huis en de tuin van Elvis gekregen.. we hebben bijna alles van zijn huis gezien behalve de slaapkamer.. die was prive.. het huis was erg retro ingericht maar wel mooi.. elke kamer had weer een andere stijl

DSC02066

foto kamer Elvis.

We hebben ook alle platen en zijn beroemde outfits mogen zien haha.. Buiten was nog een grote tuin.. en elvis had natuurlijk ook nog zijn eigen prive vliegtuigjes...

neworleans.

In New orleans zijn we op een camping midden in een moeras beland.. leuk!!! dachten we... knetter knetter warm.. zweten zweten zweten... en 's avonds kon je niet buiten zitten vanwege alle kloten muggen en andere insecten..en later kwamen we erpas achter giga dikke giftige spinnen zaten.. brrrrr ma goed dus hebben we maar princes and the frog in de tent gezeten.. die film speeld zich namelijk af in `new orleans..haha maar dan in een animatie vorm.. Na 'S avonds giganties gezweet te hebben in de tent.. zijn we 's ochtends al vroeg weg gegaan om de stad new orleans te gaan bekijken.. eerst ontbeitje bij de subway natuurlijk.. haha.. al snel kwamen we er achter dat er een soort feest was.. american footbal kickoff.. een giganties feest met een parade en veel alcohol.. echt niet normaal en dat allemaal omdat de wedstrijden van American footbal begint,, en het was ook nog eens minnesota ( vikings) tegen neworleans ( saints) komen we daar aan met onze grizzly minnesota auto.. hahah gelukkig dat ze er geen hoolicans kenden.. Voordat we gingen partymaggen hebben we een ritje met een stoomboot en jazz muziek over de missisippi gemaakt..klinkt autbollig... haha dat was het ook.. er was vrij weinig jeugd te bekennen.. ma goed het was wel ff relaxd.. je kunt tog weinig met dat hete plakkerige weer. ma goed het ontbeit was weer gezakt... en we wouden graag beignets proberen.. ( vierkante warme donuts met poedersuiker) lekkkkkerrrr... en natuurlijk een cocktailtje.. we hebben veel rondgelopen om zo alles te verkennen van new orleans.. het is een gezellige stad.. echt leuk om eens te zien. 's avonds hebben we een deel van van de wedstrijd gezien.. saaaai en een pizza na binnen gewerkt.

Vlak in de buurt van florida hebben we overnacht in Alabama (sweet home alabama) helaas niet een heel bijzondere camping maar aan de overkant van de baai lag Pensocala (florida). De volgende dag zijn we doorgereden naar Grayton beach state park. Grayton beach staat bekend om zijn prachtige spier witte zand en kregen we voor het eerst de kans om te snorkelen helaas was het water iets te troebel maar de zon was goed en het uitzicht prachtig. Aan het einde van de dag hebben we getracht goed te eten (nie echt gelukt) en na iets afgekoeld te zijn (zonnebrandcreme vergeten..) hebben 's avonds nog eens langs het water gelopen.

DSC02262

Vanaf Grayton beach zijn we naar St. Petersburg florida gereden. Hier aangekomen hebben we eerst gekeken naar een campingplek op de solo state park, we waren bang dat de camping vol zat maar gelukkig was er nog plek en wat voor plek.. prachtig gelegen tussen de palm bomen direct aan de baai. 's avonds konden we de zonsondergang vanuit ons stekkie bekijken.

DSC02286

foto st. peterburg

In Long Key state park aangekomen wederom een campingplek aan het water deze keer aan de Atlantische oceaan.. Zucht zwaar.. hoor.. volgende dag zijn naar het Keys dive centre om te checken of we toevallig nog een duikcursus konden volgen.. en gelukkig kon dat enigste nadeel was dat we wel eerset een theoretische toets moesten doen en daarvoor eerst een engels theorieboek doorlezen.. Natuurlijk was dit een eitje voor bedoel waren maar 250 blz. maar met een beetje hulp van onze cubaanse duikinstructeur. S' middags zijn we naar het zwembad gegaan om te duiken en de eerste oefeningen te doen. De volgende dag zijn we voor het eerst gaan duiken in de oceaan aan het koraal rif dat langs de keys loopt. Onder water moesten we enkele oefeningen doen maar hebben we ook een rondje mogen rond zwemmen onderwater. De volgende dag na een zware nacht door alle stormen en regen ;( zijn we naar een ander stuk koraalrif gegaan nog mooier om hier de laatste opdrachten te voldoen zodat we ons padi duikdiploma in ons bezit hebben. Deze keer ging het willeke iets beter af aangezien ze de vorige dag nog last had van de oren en problemen had met het klaren. De onderwater wereld was hier fantastisch en we hebben veel bijzondere vissen gezien.Weer teruggekomen op het vaste land mochten we ons duikdiploma in ontvangst nemen en waren we geslaagd. Hopelijk kunnen we jullie nog een paar foto's laten zien als we die krijgen van een deense man die met ons dook en een onderwatercamera cursus volgde. Vandaag zitten we in Miami om ff bij te komen van de zware nachten op de keys in een hotel en om te winkelen en misschien nog een strandje te pakken.

DSC02333

Groetjes Wileke en Paul