las vegas, de woestijn en route 66

26 augustus 2010 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Afgelopen zondag hebben we hollywood verkend en zijn we naar Universal studios geweest, hier hebben we een rondleiding gehad langs de studios en waarin ze de verschillende sets van Jaws, fast and the furious en king kong lieten zien. We hebben ook de 4d film van King kong gezien waarin ze het karretje van de rondleiding molesteren met ons erin haha... Daarna zijn we in een paar attracties geweest zoals die van de lost world een wild water baan waar we kletsnat uit kwamen, gelukkig was het bijna 40 graden dus wel ff lekker zo'n duik in het water. Na de studios hebben we de walk of fame belopen op de hollywood boulevard en zijn we over sunset boulevard gereden zo beverley hills in en na een paar mooie kasteeltjes van de sterren bekeken te hebben weer richting onze camping. Onze camping lag in het malibu state park waar series zoals M*A*S*H zijn opgenomen.

De volgende dag zijn we vertokken richting palm springs waar hoofdzakelijk de walmarkt hebben bezocht aangezien het 45 graden was en we liever niet buiten de auto met airco wouden zijn. Van palm springs zijn we doorgereden naar Joshua national park. Joshua national park staat bekend om z'n bomen die eigelijk meer op cactussen lijken maar oke en zijn vreemde rots bergen. Nadat we een rondrit door het park hebben gemaakt hebben we een camping midden in het park opgezocht om te overnachten. HIer aangekomen hadden we de hele camping voor ons alleen midden in de woestijn in de middle of nowhere!! helaas kwamen er later nog mensen bij maar het was wel een hele bijzondere ervaring om te overnachten in de woestijn en het leverde ook een paar mooie plaatjes op. We moesten wel oppassen voor ratelslangen maar die zijn we niet tegengekomen. 's Ochtends zijn we vroeg vertrokken om te kijken of nog wilde geiten konden zien, helaas nam het inpakken van de tent iets meer tijd in beslag waardoor we te laat waren. Voor het park te vertekken zijn we nog een klein stukje door de zandpaden van het park gecrossed om een echte goudmijn te bekijken. Na Joshua park zijn we vertrokken richting Las Vegas, om hier te komen hebben we een stukje van de orginele route 66 genomen door de woestijn, wat eerlijk gezegd wel een heel saai stukje was.

Vandaag vertrekken we weer uit las vegas nadat we er 2 nachten zijn geweest in Sin City.. Wat ook echt Sin City is aangezien hier alleen foute toko's zijn maar we hebben hier wel een hele leuke tijd gehad. We hebben de eerste nacht gelogeerd in het Ceaser Palace (van de film the hang over!!)precies in het midden van de strip van las vegas, dit hotel is helemaal in romeinse zweer ingericht.. de tweede nacht sliepen we in het excalibur wat als middeleeuws kasteel is ingericht iets minder luxe maar we een lekker zwembad met cocktailbar!!! Gister avond nacht een gokje gewaagd niet veel geluk gehad :( maar willeke gelukkig wel.

We gaan nu ff op zoek naar een starbucks om een fatsoenlijke bak koffie te drinken zodat wat weer fris riching Flagstaff kunnen reizen om daar het typische route 66 dorpje te bekijken en daarna verder te reizen richting de grand canyon..